Bool, Enum, Nullable, Struct, Var, Object, Dynamic, Random, Tuple Türleri
Bool : CTS'deki (Common Type System) " System.Boolean" tipidir. Değer tipidir, ram üzerinde Stack bölgesinde tutulur. 2 byte yer kaplar. True, False ve Null değerlerini alabilir.
Enum : Hardcode metin/sayı yazılmasını engellemek ve statik tanımlamalar yapmak için uygundur.
Struct : Çeşitli verileri birarada saklamak ve temel seviyede kullanmak için uygundur. Class kadar yetenekli değildir ama performans dostudur. Değer tipidir, Stack üzerinde tutulur.
Var, Object, Dynamic : Atanacak değerlere göre, runtime zamanı atama yapılır. Var, atanan tür değiştirilemez ve genellikle hızlı kodlama yapmak için tercih edilir. Object, atanan tür değiştirilebilir ve reflection işlemi gerektiren durumlarda kullanılabilir. Dynamic, atanan tür değiştirilebilir.
Random : Rastgele sayı üreten bir classtır.
Nullable : Hiçbir değer atamamaktır. Default değerden farklı olarak, yok hükmünde bir değerdir.
Tuple : Class oluşturmadan, birden fazla propertyi tutabilen bir yapıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder